Am fost în Thasos

27 Iunie 2024, 10:34    •
comentarii

Am fugit câteva zile în Grecia. De azi pe mâine. Pentru prima oară cu mașina. Cel mai aproape a fost Thasos. Auzisem că e plin de români, dar m-am gândit că oamenii exagerează. Nu, nu exagerează. Proporția e cam așa: din 10 mașini, 7 sunt cu numere românești.

Vreau să împărtășesc cu voi această experiență, pentru că poate vă inspiră sau poate că unii aveți nevoie de niște răspunsuri legate de o vacanță în Grecia.

Am plecat cu mașina, pentru că nu găseam bilete de avion în intervalul în care eram liberă. Într-o zi de miercuri, la 5.30 ieșeam din casă, la ora 15.30 eram cazată în Thasos, într-o locație superbă. O văzusem pe o postare de-a Adinei Plesa , prietena mea pasionată de călătorii, iar Travel Tour mi-a făcut rezervarea și iată-mă bând cafeaua, pe terasa căsuței, cu 4 păuni adevărați în jurul meu.

Drumul a fost foarte ușor. Eu sunt obișnuită cu distanțele lungi. Conduc fără probleme 10 ore. Pot să mă opresc doar pentru toaletă. Am ieșit pe la Giurgiu și am stat 5 minute în vamă . Am făcut plinul la ieșirea din țară și mi-a ajuns benzina până aproape de finalul vacanței.

Peisajul este superb. La bulgari nu e multă autostradă, dar drumul e în afara localităților. Am pus pe GPS hotelul și aplicația m-a dus singură. Am trecut la graniță cu grecii (nu mai știu care era) și tot aplicația m-a dus direct pe feribot. Acolo, niște băieți gesticulau agitați să mergem mai repede. Am plătit 35 de euro feribotul direct acolo, cu cardul. Abia în larg mi-am dat seama că nu am întrebat dacă merge spre Thasos sau spre altă insulă!
Tot GPS-ul m-a dus până în recepția hotelului și cu această minunată aplicație am călătorit fără nicio grijă, pe toată insula.

Am locuit într-o căsuță, la Markuamos - un resort dintr o pădure de pini. Toți vecinii mei erau români. Extrem de politicoși și de bine crescuți. Frumoși, eleganți. Resortul e renumit pentru plaja la care pot să vină oamenii și dinafară contra unei sume plătită la intrare.
Recomand Resortul pentru oricine – și cu copii, și fără. Și plaja. Cereți un șezlong cât mai în margine, dacă sunteți fără copii.

Dacă aveți copii, e locul perfect. Au și miniclub, loc de joacă, terenuri de sport. M-am bucurat să văd copiii împrietenindu-se și vorbind engleză cu copii de alte naționalități. Mâncarea e bunicică (nu neapărat pe gustul meu, dar oamenii erau mulțumiți).

Iar cazarea… cazarea cred că e printre cele mai frumoase din tot ce am încercat! Concurează cu una din Africa și alta din Vietnam.
Markyamos Bungalow e foarte aproape de plaja de marmură Marbel beach, la care am ajuns într-o dimineață la 7, după un răsărit văzut la Karnagio, un punct celebru în capitala Thasos (e un restaurant cu bar, cu plajă și biserică).

Terasa Karnagio e superbă. Au mâncare bună, nu e ieftină, dar atmosfera e una care își merită banii. Seara se transformă în club. Decorul, decorațiunile, meniul, peisajul, toate sunt perfecte pentru câteva ore departe de agitație și, totuși, într-un spațiu public. Recomand o limonadă și o salată. Și cafeaua e bună.

La plajă de marmură, la ora 7 nu era nimeni. O plajă superbă, amenajată cu cel mai bun gust, lângă o carieră de marmură. Piatra albă dă apei o culoare de azur cum am mai văzut doar în Zanzibar. Nu este nisip, sunt pietricele multe, albe, cu o textură foarte plăcută. Am înotat și m-am bucurat ca un copil de frumusețe.

Și de liniște până spre ora 9, când a început nebunia. S-a aglomerat atât de tare, încât imaginați-vă că la două șezlonguri erau două familii cu câte doi adulți și câțiva copii. Pe la 11, aveai impresia că nu ar avea loc niciun pește dacă ar sari din apă și ar vrea să se întindă puțin pe mal. Recomand locul dimineața devreme și seara, adică 7-9 am și pm.
Având mașină, a fost foarte simplu să merg peste tot. Sunt plaje la fiecare 10 kilometri, pe toate gusturile.

Thasos e o insulă accesibilă și pentru toate gusturile. Cu localități pitorești, cu străduțele, casele, piațetele și tavernele acelea specifice, dar și stațiuni gen Eforie, cu foarte mulți oameni pe metru pătrat. Într-o astfel de stațiune am ajuns dintr-o confuzie și am mâncat la o terasă de pe plajă cea mai ieftină și cea mai gustoasă mâncare.

Apropo de mâncare, 5 zile am mâncat o singură masă principală. De fiecare dată, aceleași lucruri: salată grecească, tzatziki cu pizza, creveți și calamari la grătar și dovlecel pane. O sticlă de apă plată. Același meniu poate costa 50 sau 100 de euro, depinde de terasă. Locul pe care vi-l recomand și ca aspect, și din punct de vedere al gustului, este Tavernaky în Limenas. Un gang pe strada pietonală, într-o atmosferă liniștită și gustoasă.

Despre plaje, aș vrea să o menționez pe cea de lângă Mănăstirea Sfânta Maria. E o plajă cu umbrele de paie și șezlonguri iar undeva, mai în stânga, se vede de sus, de la mănăstire – e un golf destul de greu accesibil dar, odată ajunși acolo, o să aveți parte de liniște, nisip, umbră de la măslini și apă.

O să tot citiți despre obiective pe la alții, așa ca vă las aici lucrurile la care am fost eu atentă:
- Puteți găsi plaje pustii în apropierea celor populate. De regulă, accesul nu e foarte ușor.
- La mănăstire, bărbații primesc pantaloni lungi și femeile niște „fuste” peste pantaloni. Și tot felul de materiale care să acopere orice bucățică de piele.
- Să aveți cash la Giola pentru parcare.
- Răsăritul/ apusul puteți să-l vedeți și de pe marginea drumului, dacă terasele sunt foarte aglomerate.
- Pe strada pietonală din Limenas găsiți câteva magazine foarte drăguțe cu haine de foarte bună calitate. Și vreo 3 cafenele cu cafea foarte bună!
Îndrăzniți să mergeți cu mașina. Eu am fost foarte reticentă, iar acum simt că ar putea fi locul de fugă din viața mea.

Dacă m-am descurcat eu, poate oricine!

Mirela Retegan pe

YouTube

Arhivă

Gandurile Mirelei

Când toate se schimbă în jurul nostru, noi nu putem să rămânem neschimbați.

Ne miră schimbarea oamenilor din viața noastră. Asta, deși privim în oglindă și vedem schimbările de pe chipul nostru. Ne surprind schimbările de situație, deși simțim schimbările corpului nostru în fiecare pas. N-ai nicio...

citeste mai mult

Ce alegeri ai face dacă n-ar trebui să ții cont de părerea părinților tăi?

– Ai trăi diferit dacă eu aș fi moartă? Ai face alte alegeri dacă nu ai ține cont și de ce crezi tu că eu cred?   E întrebarea cu care am ieșit de la vizionarea filmului Elvis. M-a zdruncinat povestea acestei...

Cereți Fecioarei Maria în rugăciuni, tot ce i-ați cere mamei voastre și chiar mai mult de atât!

Astăzi,  începe postul Sfintei Mării. Cereți Măicuței Sfinte tot ce i-ați cere mamei voastre. O mamă va face tot ce poate ca să-și ajute copilul. Inclusiv va vorbi cu Dumnezeu pentru el. Iar noi toți suntem copiii acestei Mame!...

citeste mai mult

Pentru tine ce înseamnă MOȘTENIREA?

Am fost invitată la conferința The Woman să vorbesc despre moștenire. Mi-am învârtit discursul de câteva ori, am vorbit printre ultimii speakeri, așa că toți cei de dinaintea mea apucaseră să spună cam tot ce se putea spune...