• (15) #JocurileMirelei- Dansează cu globul

    (15) #JocurileMirelei- Dansează cu globul

    “Dansul cu globul” se poate face în două variante: individual, cu globul pe cap sau în perechi, cu globul susținut de frunțile celor doi jucători.

    În funcție de numărul celor prezenți, se pot organiza mai multe perechi. Jocul se poate juca și în doi , scopul este strict unul pentru distracție.

    Se alege un glob sau mai multe, din brad, și se caută o melodie.

    Alegeți cele mai simpatice melodii.

    Dacă nu faceți perechi, fiecare își poate pune globul pe cap și încearcă sa-l păstreze acolo cât mai mult timp din melodie. Cel care reușește cel mai lung dans cu globul pe cap câștigă.

    În cazul perechilor, globul se pune pe fruntea celor doi jucători care vor încerca să-l păstreze acolo.

    Distrați-vă! E tot ce contează .

    Găsiți bucurie în dansul cu globul. Copiii din familie vor fi cei mai fericiți. Sigur găsiți în bradul vostru globuri care nu se sparg dacă ating parchetul.

     

    Cel mai frumos lucru pe care îl puteți face pentru copiii voștri e să vă jucați cu ei. Pentru că joaca e limbajul iubirii dintre părinți și copii.

     

    #unjocpezi #jocurilemirelei #jocuridejucatiarna

    Photo credit – Alisa Anton, www.unsplash.com 

  • (14) #JocurileMirelei- A ce miroase ?

    (14) #JocurileMirelei- A ce miroase ?

    Un joc în care îi ajutăm pe copii să-și dezvolte simțul olfactiv.

    Aveți nevoie de un batic de legat la ochi și câteva borcane în care vom pune câteva produse.

    Jocul se pregătește sub privirile tuturor participanților la joc.

    Eu am pus într-un borcan o jumătate de portocală, în altul niște felii de ceapă, într-un borcan am pus lapte, în altul țuică, am pus apă într-unul și în alt borcan niște ciorbă. Am mai pus într-un borcan castraveți murați și într-unul ceva brânză telemea.

    Borcanele se pun pe masă (cu capac). Apoi se face o numărătoare:

    “An-tan-te, zi-ni-ma-ni-me.

    Ha-cica-cica, bum-bum

    Să ghicească … X  chiar acum!”

    Cel care a ieșit la numărătoare trebuie să ghicească, legat la ochi, ce este în borcanul pe care îl miroase.

    Dacă a ghicit, alege cui îi vine rândul la joc. Dacă nu a ghicit, se face din nou numărătoarea, excluzându-l pe cel care tocmai jucase, dar el este cel care alege din ce borcan ghicește următorul jucător.

     

    Nu uitați să fiți simpatici înainte de orice, pentru că, joaca e limbajul iubirii dintre părinți și copii.

     

    #jocurilemirelei #jocuridejucatiarna #unjocpezi

    Photo credit – www.unpleash.com

  • (13) #JocurileMirelei- Mima de iarnă

    (13) #JocurileMirelei- Mima de iarnă

    Scrieți pe mai multe bilete cuvinte care au legătura cu iarna: căciulă, fular, mănuși, schi, sanie, brad, colindători, Moș Crăciun, cozonac, vin, cadou, zăpadă, foc, urme pe zăpadă, om de zăpadă, munte, frig, patine.

    Puneți biletele într-un borcan. Numărați cine începe primul. 

    Câștigătorul extrage un bilet și joacă mima în așa fel încât ceilalți să recunoască despre ce cuvânt este vorba. 

    Cel care ghicește primul extrage următorul bilet.

    Ideal ar fi să se adune toată familia în acest joc. Eu recomand cuvinte simple, pentru că important e să-i obișnuim pe cei mici să se exprime. Să mimeze cuvinte simple, iar noi să nu ghicim din prima.

    Dacă jucați cu copii care nu știu să citească, vă recomand fie să desenați cuvintele respective, fie, dacă nu sunteți foarte talentați la desen, să le decupați din cărți de activități.

    Cel mai important lucru, în orice joc, e să rămâneți simpatici.

    Joaca e limbajul iubirii dintre părinți și copii.

     

    #unjocpezi #jocurilemirelei #jocuridejucatiarna 

     

    Photo credit – https://unsplash.com/

  • (12) #JocurileMirelei- Da, să trăiți!

    (12) #JocurileMirelei- Da, să trăiți!

    Împărțiți ziua în câteva momente, ore, intervale de timp.

    Alegeti pentru fiecare moment un căpitan. Puteți face asta prin tragere la sorți sau prin numărătoare.

    Căpitanul se va adresa celorlalți cu formula: soldat !

    Când căpitanul se adresează cuiva, acea persoana ia poziția de drepți, cu mâinile pe lângă corp. Duce o mână la “chipiu“ și spune: să trăiți, căpitane!

    Acum, soldatul e pregătit să îndeplinească un ordin:
    – Soldat, spală-te pe dinți!

    După ce aude comanda, soldatul răspunde: “Să trăiți, am înțeles!”. Apoi comandantul dă comanda: pe loc repaus! Soldatul relaxează poziția corpului și se apucă de treabă.

    Căpitanul poate să dea ce comenzi dorește:

    – Soldat, fă-ți patul!
    – Soldat, vino la masă!
    – Soldat, spune-mi că mă iubești.

    Voi stabiliți la începutul jocului cât durează funcția, într-o anumită ordine. Apoi ordinea se schimbă și altcineva este căpitanul.

    Pregătiți-vă! Copiii pot să vină cu tot felul de idei. E un joc prin care copilul face diferența între ordin și rugăminte. Și părintele devine mult mai conștient de felul în care transmite comenzi, câte comenzi și ce impact au ele asupra celorlalți.

    O să vă amuzați și între voi, adultți. Pentru că în joc poate să existe un singur căpitan. Toți ceilalți sunt soldații.

    Ce nu trebuie să uitați: să fiți simpatici indiferent de comenzile pe care le dați.

    Ajutați-vă de joc ca să exersați felul în care formulați cereri, timpul în care ele se întâmplă și impactul pe care îl au asupra celorlalți. Dar mai ales, DISTRAȚI-VĂ!

    Abia aștept să-mi scrieți la comentarii dacă l-ați făcut și cum vi se pare.

    Spor la JOACĂ!

    #jocurilemirelei #unjocpezi
    #jocurisejucatiarna
    #jocuridejucat
    #antrenorulparintilor

  • (11) #JocurileMirelei- Borcanul cu dorințe 

    (11) #JocurileMirelei- Borcanul cu dorințe 

    Fiecare membru al familiei sau al echipei să noteze pe o hârtie dorințele lui pentru 2021. Pot să fie oricâte. Scrieți dorințe pentru orice: sănătate, călătorii, lucruri, obiective, proiecte.

    Copiii s-ar putea să aibă nevoie de ajutor. Așa că, dacă nu știu, e o ocazie bună să-i învățați cum să facă asta.

    Fiecare listă este semnată. Apoi sunt așezate toate în borcan. Pe borcan se pune o etichetă și se sigilează.

    Așezați-l undeva, pe un raft. El o să fie deschis la o dată pe care o stabiliți împreună. Pot să fie dorințe pentru tot anul sau doar pentru o jumătate de an. Puteți limita perioada, important e să decideți asta înainte de a scrie rezoluțiile.

    Nu vă zgârciți. Nu mai aveți de făcut niciun efort pentru hârtiile din borcan. Ele nu cer de mâncare. Dar să încercați să le țineți minte.

    Spor la succes!

    #jocurilemirelei #unjocpezi
    #jocurisejucatiarna
    #jocuridejucat
    #antrenorulparintilor

  • Răcelile de sezon, la copii, în context pandemic

    Răcelile de sezon, la copii, în context pandemic

     

    Cea mai mare spaimă a mea din copilăria Mayei era febra. Nu știam niciodată când să mă bucur că face febră și când să mă îngrijorez. Puțin roșu în obraji mă băga în priză: ce să fac, de unde să o apuc? Vorbind cu prietenele mele cu copii mici, constat aceeași frică. Așa că eu am profitat de ușile deschise pe care mi le oferă meseria de jurnalist și am întrebat un specialist, așa, pe puncte, cum îmi place mie, să fie lucrurile clare și să nu mai treacă nicio mămică prin spaimele prin care am trecut eu.

    Sunt atâtea semne de întrebare, griji, temeri față de febră în contextul pandemiei. Câte griji, atâtea păreri. Am decis să vorbesc cu un specialist în domeniu. Mai exact, am stat de vorbă cu doamna doctor Dr. Irina Costache, medic pediatru, mamă, blogger de parenting.

    Cum facem diferența între răceală, gripă și chiar COVID la copii, ce măsuri luăm la primele simptome, ce trebuie să urmărim atent, cum tratăm durerile și febra? 

    Eu îmi fac în continuare griji pentru Maya, cu toate că nu mai este mică.  Dar recunosc și uneori chiar retrăiesc temerile și starea de când era ea mică și făcea roșu în gât.  

    Las mai jos sfaturile oferite de dna doctor Costache părinților. Aș vrea să îi mulțumesc pentru naturalețea cu care explică lucrurile, calmul și profesionalismul cu care a tratat întrebările mele. 

    1. Când trebuie să ne facem griji în ceea ce privește febra la copii?

    Febra este doar un simptom care apare în foarte multe afecțiuni, de la cele infecțioase, virale, bacteriene, până la boli autoimune sau maligne. Contează mai puțin valoarea maximă a temperaturii, ci mai degrabă este important dacă aceasta poate fi controlată. O febră care nu scade cu tratament corespunzător, scade dar crește foarte repede sau durează mai mult de 3-5 zile la valori înalte este un semnal de alarmă.

    2. Ce înseamnă febra și cât de diferit se manifestă ea la copii?

    Febra este definită ca temperatura corpului mai mare de 38 grade Celsius, măsurată la copilul sub 5 ani, cu termometrul intrarectal, iar la copilul mai mare axilar. Atenție la modalitatea de măsurare a febrei cu termometrul electronic axilar, acesta se păstrează și dincolo de cele 10 secunde, atunci când se aude semnalul sonor, înca aproximativ 3 minute, pentru a obține o valoare corectă a temperaturii.

    3. Cum o tratam în prima fază?

    Febra este tratată cu măsuri fizice și măsuri medicamentoase. Împachetările hipotermizante sau dușurile călduțe pot fi de mare ajutor. Antitermicele pot fi folosite de la primul croșet febril, împreună cu metodele fizice. În cazul copiilor putem apela cu încredere la ibuprofen care este disponibil în mai multe forme, precum suspesie orală, supozitoare sau capsule masticabile moi, în funcție de vârsta sau de toleranța orală, sau la acetaminophen.

    4. Ce facem dacă temperatura corporală a copilului nu scade?

    De cele mai multe ori febra este controlabilă atunci când doza corectă de antitermic (de exemplu ibuprofen) este corect administrată. Inițial verificăm, așadar, dacă dozele de antitermic administrate au fost corecte, putem asocia împachetările hipotermizante sau dușurile călduțe, eventual putem administra un al doilea antitermic. Dacă febra continuă să fie înaltă, cu toate aceste măsuri aplicate în mod corect, este bine să mergem cu copilul la camera de gardă a unui spital de pediatrie.

    5. Când e momentul să ne adresăm medicului specialist?

    Febra care nu poate fi controlată în ciuda unor doze de antitermic corect administrate sau febra prelungită (peste 5 zile), la valori mari, sunt motive pentru a merge la medicul de familie sau medicul pediatru. Copilul suferind, cu stare generală proastă, apatic, care varsă sau are diaree, care nu se mai alimentează și hidratează corect are indicație absolută de a fi examinat de medic și poate chiar spitalizat, în funcție de situație.​

    6. A început sezonul rece, copiii sunt mult mai sensibilici acum. Știm cu toții contextul ultimului an. Cum deosebim o răceală de gripă?

    Clinic este practic imposibil. Gripa se manifestă de obicei mai zgomotos, cu stare generală mult modificată, febră înaltă, tuse seacă, rinoree în mai puține situații decât în răcelile obișnuite. Aceste manifestări însă nu sunt o regulă, iar diagnosticul de certitudine necesită pe lângă examen clinic și teste paraclinice.

     

    7. Cum se tratează răceala și cum se tratează gripa? La ce simptome trebuie să fim atenți, pentru că sistemul imunitar și metabolismul copiilor e diferit, totuși, de cel al adulților?

    Ambele boli au nevoie de medicație suportivă și aici ne referim la: antitermice ( cum spuneam și mai devreme – ibuprofen, care acționează eficient de la primele semne de răceală și gripă), decongestionante nazale, antitusive. Gripa și răceala nu au nevoie de antibiotic în mod normal, doar suprainfecțiile bacteriene, mai frecvent întâlnite în gripă ca și complicații pot necesita medicație antimicrobiană. În gripă se poate administra un medicament antiviral care poate scurta durata bolii și îmbunătăți starea generală, dar cel mai important aspect al gripei rămâne posibilitatea prevenției prin vaccinare antigripală anuală.

    8. Care sunt simptomele COVID-19 la copii? Se manifestă la fel ca la adulți?

    Simptomele infecției cu noul coronavirus la copil sunt similare adulților, și anume: febră, tuse, rinoree, uneori respirație dificilă (dispnee), dureri musculare, cefalee, iar în mod particular copiii asociază diaree sau vărsături, toate acestea apărând brusc, în plină stare aparentă de sănătate. Literatura de specialitate publicată până în acest moment (noiembrie 2020) confirmă ideea că sugarii și copiii până în 10 ani fac forma cea mai ușoară a bolii, de obicei cu manifestări minime și de durată scurtă. Importante însă și relativ necunoscute încă sunt și urmările acestei infecții, la copii cel mai de temut fiind PIMS (sindromul inflamator multisistemic pediatric).

    9. Cum îi învățăm pe copii să aibă grijă și cum le explicăm ce înseamnă acest virus care ne-a dat tuturor viața peste cap – COVID19?

    Este nevoie de două aspecte pentru a obține un comportament corect al copiilor noțtri: explicații simple și clare, pe înțelesul lor și puterea exemplului personal. Copiii înțeleg ușor și aplica la fel de ușor orice reguli, atunci când li se explică cu răbdare și tact. Trebuie să poarte mască, marea lor majoritate o acceptă fără probleme, trebuie învățați să se spele corect pe mâini și să evite înghesuiala. Dacă și părinții sunt un exemplu de bună practică, poartă mască, se spală corect și frecvent pe mâini, evită aglomerațiile, petrecerile în interior, copiii, așa cum sunt de fapt întotdeauna, vor fi și de această dată oglinda adulților și vor copia un comportament corect. Copiii trebuie încurajați, este o perioadă grea, dar care la un moment dat, va trece.

    10. Ce facem în cazul în care suntem testați pozitiv pentru acest virus? Ce trebuie să facă parinții dacă află că ei sunt pozitivi, iar copiii nu? Și viceversa.

    Este o întrebare complexă și trebuie nuanțată în funcție de situația clinică a fiecăruia dintre cei bolnavi. Ideal este ca atunci când părintele este pozitiv, iar copilul negativ, adultul să poarte mască în continuare și în casă, pentru a evita îmbolnăvirea celui mic. Ideal este de asemenea, ca forma clinică a părinților să fie una ușoară, pentru a rămâne sa îngrijească și copiii la domiciliu. Dacă cei mici sunt pozitivi și adulții negativi este cumva o situație, măcar moral mai simplă, pentru că un părinte va rămâne necondiționat lângă propriul copil, indiferent dacă acesta necesită sau nu spitalizare și se va ocupa de el indiferent de riscurile pe care le presupune contactul cu copilul. Trebuie însă să nuanțez faptul că medical aceste situații sunt totuși rare și că, în ciuda unor teste inițiale negative, perioada de incubație lungă a infecției cu noul coronavirus poate conduce la teste inițial fals negative la persoane care, de fapt, se află în pre-boală și care nu au INCĂ un test PCR pozitiv. Acesta este și motivul pentru care la un contact cu un bolnav se recomandă izolarea timp de două săptămâni și nu testarea chiar în momentul inițial.

    11. Cum le putem întări sistemul imunitar celor mici, în mod natural?

    Este nevoie de o alimentație variată care să conțină obligatoriu și fructe și legume crude, lactate bogate în calciu și obligatoriu vitamina D.

    12. Ce trebuie facut atunci cand sistemul imunitar al copilului este scazut in permanenta?

    Această eventualitate este una rară și se refera la bolile grave ale sistemului imun, care necesită investigații suplimentare. Este o mare diferență între ceea ce crede un părinte că reprezintă un sistem imunitar scăzut (de obicei această plângere este relatată în contextul unor viroze repetate și numeroase) și ceea ce este cu adevărat deficitul imun. Răcelile repetate sunt firești, atâta vreme cât nu se complică cu internări, suprainfecții bacteriene și nu necesită tratamente antibiotice extensive. Virozele repetate necomplicate nu sunt deloc semn de sistem imun deficitar.

    13. Ce semnale trebuie să urmărească părintele pentru a se asigura că sistemul imunitar al copilului este unul bun?

    Atunci când virozele respiratorii trec repede, fără complicații sau supurații bacteriene, de obicei, este semnul unui sistem imun care funcționează corect, indiferent de numărul acestora.

     

    14. Ce îi sfătuiți pe părinți să facă pentru a trece cât mai puțin prin cabinetul medicului în timpul sezonului rece?

    Este extrem de importantă alimentația corectă, care să conțină fructe și legume crude, administrarea vitaminei D, sportul, ieșirea în aer liber, chiar dacă vremea este uneori mai mohorâtă, aerisirea frecventă a încăperilor și evitarea aglomerațiilor (malluri, magazine, supermarketuri etc).

    E atât de important ca părinte să fii informat corect, mai ales în contextul pandemiei, și să nu crezi orice lucru pe care îl citești pe Google. Sunt mii și mii de păreri pe forumuri, grupuri. Pentru liniștea ta și sănătatea  copilului și a celor dragi, întrebi în primul și în primul rând medicul. 

    Aveți grijă de voi și de cei dragi vouă. Iar dacă aveți întrebări pentru doamna doctor, i le puteți adresa în comentarii. 

    Photo credit – shutterstock.com 

  • Născuți în Inimă, webinar despre adopții

    Născuți în Inimă, webinar despre adopții

    Cum poate fi adoptat un copil? Care sunt pașii?

     

    Care sunt cele mai mari probleme cu care se confruntă o persoană care vrea să adopte un copil și care sunt cele mai grele lucruri de care se lovește familia în care intră un copil luat dintr-un spital sau dintr-un centru de plasament.

    Pare o lume cu multe încâlcituri. Și, totuși, Sarah are acum grijă de 8 copii. Cum a reușit Sarah să primească în grijă atâția copii? Cum se descurcă ea cu toți micuții? Care au fost criteriile după care a ales, care sunt copiii pe care îi salvează?

    De când am descoperit-o, viața mea s-a schimbat mult. Încerc să fiu aproape de ei, să contribui cât pot de mult în ajutarea lor.

    Împreună cu voi le-am cumpărat o mașină cu care ei pot să se deplaseze. O prietenă dragă, Diana Apostoiu, le-a oferit celor mici gratuitate la cursurile de înot. Roxana Cozubaș – medicul oftalmolog îi consultă gratuit pe cei mici. Mihaela Dumitru, prin firma ei de catering – Sempre Sano – le livrează masa de prânz în fiecare zi, de luni până vineri. Eugenia Pop – prietena mea de la Satu Mare, și-a dedicat o jumătate de an apropierii de ei și încearcă să fie de ajutor. Vă puteți imagina cum e să pui pe masa și câteva gustări pe zi pentru 8 copii? O banană pentru ei înseamnă 7 banane, adică aproape 2 kilograme!!! Sarah este pentru mine un model de curaj și determinare. Este exemplul de credință 100% că Dumnezeu te ține de mână atunci când mergi pe calea ta.

    “Nu știu cât vrea Dumnezeu să-i lase la mine. Dar atât cât stau la mine vreau să se simtă iubiți, îngrijiți, în siguranță și să învețe cât mai multe lucruri care îi pot ajuta în viață”. Așa privește Sarah relația ei cu copiii născuți în inima ei, pentru a doua oară în viață.

    Ea a ales calea de a rezolva repede și bine problemele copiilor abandonați, copii părăsiți de cei care le-au dat viața, copii găsiți în cele mai nepotrivite locuri în care putea să stea un copil.

     

    De când scriu despre Sarah și cei 7 pitici (acum sunt 8), primesc nenumărate întrebări.

    Am rugat-o pe Sarah să facem un webinar în care să vă răspundă, chiar ea, la aceste întrebări. Aș vrea să fie începutul unui șir de întâlniri în care Sarah să vorbească online cu părinții care au adoptat copii sau care vor să facă asta. Sunt multe aspecte care pot fi luate rând pe rând.

    Pentru voi, cei care căutați răspunsuri, ar fi o ocazie minunată să le primiți direct de la ea (nu știu pe nimeni mai potrivit să facă asta), iar pentru Sarah ar putea să devină o sursă constantă de venit (absolut necesar pentru a le asigura celor mici lucrurile de care au nevoie).

    Prima întâlnire e gratuită. Se întâmplă pe 7 noiembrie 2020, de la ora 11.00. Trebuie să vă înscrieți pe contact@zurli.ro pentru a putea participa. Webinarul se ține pe Zoom, acolo o să ne vedem cu sarah, iar numărul de locuri e limitat. Așa că vă rog să vă rezervați un loc. O să primiți un email de confirmare și apoi un link cu detalii tehnice și îndrumări pentru logare, în apropierea datei de 5 noiembrie.

    Webinarul e gratuit. Dar, dacă doriți, m-aș bucura să faceți o donație în pagina de pe Galantom, deschisă special pentru aceast proiect — CLICK AICI.

    Născuți în Inimă este proiectul inițiat de mine și susținut de Fundația Noua Generație pentru susținerea copiilor abandonați.

     

  • Aș face școli de educare și reeducare pentru părinți și copii

    Aș face școli de educare și reeducare pentru părinți și copii

    Să fii de partea copilului tău nu înseamnă să-i ții partea. Înseamnă să stai de aceeași parte cu el și să răspundeți împreună pentru faptele lui.

    La scene cum sunt cele în care fata din Târgu Jiu e umilită, eu nu pot să mă uit, nici în filme. Nu găsesc nicio scuză, nu există nicio explicație pentru ca o ființă să batjocorească o altă ființă, profitând de faptul că nu se poate apăra.

     
    De câteva zile ascult reacții, citesc o mulțime de comentarii și caut să văd dacă sunt și alți oameni care gândesc ca mine.

     

    Am auzit oameni care apără agresoarea, care o acuză, care o scuză, care acuză școala, societatea. Fiecare are bucățica ei de vină. Mi s-a tăiat filmul când tatăl a ieșit cu o scuză absolut ireală: părinții au fost la muncă și nu au putut-o supraveghea. Mai ales mama! 

    E normal ca orice părinte să își apere copilul, până în pânzele albe. Să fie de partea lui! Da! Dar nu să-i găsească scuze! Fata aceea nu are nicio scuză, așa cum nici părinții ei nu au nicio scuză. Părinții și agresoarea sunt pe aceeași bancă, a acuzării. Ei trebuie, ca mamă și ca tată, să stea acolo, cu ea, în "boxa acuzaților" și, când li se va solicita pledoaria, să-și recunoască vina. Vina de a nu fi făcut tot ce a ținut de ei, ca fiica lor să nu ajungă niciodată un delincvent. Vina de a nu fi știut că au un copil capabil de așa ceva. Vina de a nu-i fi cunoscut apucăturile și anturajul. Vina de a nu o fi supravegheat.

    Un părinte care știe că are un copil agresiv trebuie să bată la toate ușile psihologilor, psihiatrilor, educatorilor, doctorilor, preoților, vracilor… Să încerce tot ce le stă în putere! Și, dacă rezultatele sunt aceleași, să se gândească la ce ar putea face pentru a-i apăra pe ceilalți de ceea ce ar putea să li se întâmple.

    Nimeni și nimic nu-i va "repara" acelei fete sufletul, după umilința trăită. Nimeni și nimic nu va șterge experiența asta din mintea ei. O să trăiască toată viața cu asta! Și părinții acestei fete trebuie să rămână de partea ei. Să facă tot ce ține de ei, să o ajute, să o susțină, să învețe împreună cu ea cum să se vindece. Și, totodată, să se asigure că depun toate plângerile necesare, pentru ca agresorul să nu mai aibă nicio altă victimă. 

    Știți la ce mă mai gândesc? Ați recunoscut discursul, modul în care a fost umilită copila? Câți dintre voi, adulții de astăzi, n-ați fost puși în genunchi și bătuți, ca să vă cereți iertare sau să recunoașteți ceea ce oameni cu mai multă putere decât voi își doreau să spuneți? Mie, secvențele mi-au amintit scene pe care le-am văzut în copilăria mea. Părinții de astăzi sunt copiii bătuți cu cruzime, în copilărie. Puși în genunchi, pe cuie sau pe coji de nuci, puși la colț, trași de păr, ridicați de urechi, loviți cu palmele peste față, bătuți cu cureaua, cu sucitorul, cu lingura de lemn sau cu furtunul mașinii de spălat.

     Copiii fac ce văd.

    Copiii imită comportamentul oamenilor mari. Copiii duc mai departe ceea ce aud sau trăiesc. E atât de trist, încât mi se face inima ghem, când mă gândesc la copiii ăștia, care, din păcate, cresc în familii nepregătite să le facă față. 

    Părinții trebuie să-și asume atât succesul, cât și insuccesul rolurilor de mamă și tată! Să rămână lângă copilul lor-agresor, să caute să facă tot ce pot, ca el să plătească pentru răul pe care l-a făcut, într-un mod în care să și învețe ceva din asta. Sunt situații în care copiii ar trebui să meargă la școala de corecție, împreună cu părinții. De mână! Să stea în aceeași bancă! Eu nu i-aș închide. I-aș obliga să vină în fiecare zi, câteva ore, o lungă perioadă de timp și le-aș preda lecții despre legi și reguli, care te obligă să-i respecți pe ceilalți, să le respecți drepturile.

    Psihologi, educatori, polițiști – i-aș face profesori la scoala de reeducare cu frecvență zilnică, unde copiii care ar putea deveni infractori vin de mână cu părinții lor. Vor absolvi, numai când vor înțelege că sunt oameni, că trebuie să se comporte ca atare. Și că a fi om EXCLUDE comportamente agresive, umilitoare! Fără excepții!

  • Un singur părinte nu poate distruge viața unui copil

    Un singur părinte nu poate distruge viața unui copil

    Pentru a distruge viața unui copil este nevoie de doi părinți. Unul singur nu poate. Unul singur, oricât ar fi de rău, are nevoie (și) de concursul celuilalt.

     

    Ca să distrugă viața unui copil, e de ajuns ca unul să-i facă rău și celălalt să tacă sau să se prefacă, pur și simplu, că nu vede. E destul ca părintele celălalt să nu intervină sau să dea bir cu fugiții.

     

    Pentru a strica viața unui copil este nevoie de doi părinți. Pentru a i-o salva, ajunge unul singur. 

     

    Un părinte bun și curajos se poate bate cu oricine, inclusiv cu celălalt părinte. Un părinte bun poate să-și facă puiul să se simtă în deplină siguranță. Un părinte bun ține loc de zână bună, înger păzitor și erou de poveste, în viața propriului copil.

     

    Nu da vina pe celălalt părinte, că a fost rău. Tu unde erai? Ce ai făcut ca să oprești "răul"? Cum i te-ai opus? Cum l-ai făcut pe copilul tău să simtă că lumea nu începe și nu se termină cu un singur om, chiar dacă este unul dintre părinții lui? 

     

    Un părinte rău are nevoie și de celălalt părinte ca să-și poată pune în aplicare "răul".

     

    Un părinte bun nu are nevoie de nimeni ca să își apere puiul și să fie câinele care îi păzește fericirea, gata să muște din oricine ar putea să-l atace.

    Un singur părinte poate doar să îi salveze viața copilului. 

    Când un părinte e nepotrivit pentru copilul lui, celălalt părinte, singur, poate salva copilul. 

     

    Un copil are nevoie de un părinte bun.