Am fost în Kuala Lumpur

03 Ianuarie 2016, 15:27    •
comentarii

Mi-a plăcut Kuala Lumpur de la aterizare. Ba chiar din avionul KLM care ne-a dus la destinație. Stewarzii s-au mișcat excelent iar nouă nu ne-a lipsit nimic în cele 10 ore de zbor. Am ajuns in aeroport, am fost preluate rapid de agenția locală si la hotel ne-am felicitat pentru alegerea făcută.

hotel2 hotel1 hotel

Am ales să trecem în noul an la înălțime: etajul 36. Totul impecabil, recomand cu drag Grand Hyatt. Am stat 3 zile în Kuala Lumpur și am reușit să facem și să vedem foarte multe fără să ne tărâm seara spre cameră moarte de oboseala. Am cumpărat un tur de la agenție asa ca am ajuns ușor si repede sa vedem principalele puncte de atracție din oras. Am spus corect sa le vedem pentru ca nu prea eram deschise sa aprofundăm nimic. Ne-am aruncat un ochi la Palatul regelui despre care am aflat ca ajunge pe tron cam de doua ori in viața. Malaezia e împărțită in 12 provincii si fiecare e condusă de un sultan. Prin rotație, cei 12 conduc țara. După ce am admirat porțile de aur ne-am dus la moscheea oficială. Nu suntem pentru prima oară într-o tara musulmană. Nu te mai impresionează atât de ușor. Dar, ne-am amuzat sa îmbrăcăm hainele date de ei si care sa ne aducă in rândul celor corespunzător pregatiti pentru intrarea in casa lui Alah.

costum2

costum

Parcul de păsări a fost de departe cel mai frumos lucru precare l-am văzut. Din fericire nu era aglomerat si ne-am bucurat de privilegiul de-a ne plimba pe aceleași alei cu păunii, berzele, pelicanii și coțofenele.

pasari pasari1 paun

Nu poti rata poza celebra cu papagalii când ei se invita singuri. Costa doar 15 lei să-i ai pentru o fotografie.

pasari2 pasari3

Eu nu stiu unde găsesc alții mancare ieftină si in general chestii foarte ieftine că eu nu am găsit ...E adevărat că nu mănânc shaorme de pe stradă că mi-e teamă de dizenterii si alte bătăi de cap.

Așa că o să vă spun sincer că o masa cu specific la un restaurant de al lor, din zona turistică , ne-a dus la vreo 80 de dolari/3 persoane.

restaurant

restaurant1 restaurant2

Masajele acelea de pe marginea drumului negociate le-am scos la 60 RON/ o oră și am si stat cu sufletul purice cât au durat. În primul rand că e o lumina obscură între draperiile trase și nu vezi prea bine pe ce te așezi. Eu nu sunt vreo simandicoasă, dar am întrebat de vreo 3 ori dacă sunt curate prosoapele. Apoi am avut tot masajul, grija poșetei care era atârnată într-un cui și în care erau pașapoartele si banii. La hotel aș fi putut merge să fac un masaj dar când am văzut că e 450 de RON o ora m-am gândit că tata s-ar întoarce in mormânt să știe asta si-am renunțat. Intrarea in parcul cu păsări a fost 50 RON/ persoana. O cursă cu taxiul prin oraș costă în medie 20 RON. Piața Independentei iti ia 10 minute sa-i vezi arhitectura sau te poti chiar odihni în parc pe iarbă.

ele3 Cartierul chinezesc e același bâlci ca peste tot, drept urmare am decis ca e ultimul pe care vreau să-l văd până ajung în China. Și-am ajuns la Batu Caves, celebrul templu din Kuala Lumpur. O construcție surprinzătoare în stâncă si închinată Lordului Murugan a cărui statuie tronează la intrare. Am urcat 272 de trepte.

templu3 templu2 templu

Din păcate, mirosul de transpirație era atât de puternic că a facut imposibilă șederea în complexul de peșteri mai mult de câteva minute. Am ales să mergem cei 12 km distanță cu taxiul decât să schimbăm 2 troleibuze și un tren. Am plătit aproape 100 RON dus-întors. Dacă întrebați, 9 din 10 oameni vă vor spune că nu trebuie să ratați acest obiectiv. Noi l-am bifat. Este spectaculos la prima vedere, apoi îi cad stelele una cate una. Turnurile Petronas le-am avut sub ochi tot timpul locuind în hotelul din spatele lor. Până în 2003 au fost cele mai înalte din lume, apoi Dubaiul le-a luat locul. Am recunoscut în multe construcții de unde s-au inspirat arhitecții Dubaiului.

general4 geenreal3 general2 generalMi-a plăcut energia locului. Lejeritatea cu care oamenii tratează fiecare zi, liniștea pe care ți-o transmit. Știu că România e în Europa și dacă nu știu ei spun un "aha" din care tu înțelegi ce vrei. De reținut: Nu e ieftin. Prețurile sunt comparative cu cele din România. Se negociază însă. Aceeași cursă poate costa pe ceas 6 lei sau 40 in noaptea de revelion. Dacă se spune că hotelul e la 15 min de Centru sa știți ca nu e aproape. Distanțele sunt foarte mari, există pasarele, poduri, autostrăzi interne care leagă diversele cartiere. Oamenii circulă pe jos doar pe distanțe mici, în rest mijloacele de transport sunt sfinte. De la aeroport faci cu mașina aproximativ o ora până la turnuri. Reprezentanții agenției au fost punctuali, lumea in general era pe ceas. Am trăit una dintre cele mai frumoase experiențe și se datorează în primul rând oamenilor din hotel care au avut un răspuns pentru orice întrebare, o soluție pentru orice problemă.

***

De revelion ne-am distrat pe strada Changkat, am povestit despre asta aici.

Mirela Retegan pe

YouTube

Arhivă

Gandurile Mirelei

Când toate se schimbă în jurul nostru, noi nu putem să rămânem neschimbați.

Ne miră schimbarea oamenilor din viața noastră. Asta, deși privim în oglindă și vedem schimbările de pe chipul nostru. Ne surprind schimbările de situație, deși simțim schimbările corpului nostru în fiecare pas. N-ai nicio...

citeste mai mult

Ce alegeri ai face dacă n-ar trebui să ții cont de părerea părinților tăi?

– Ai trăi diferit dacă eu aș fi moartă? Ai face alte alegeri dacă nu ai ține cont și de ce crezi tu că eu cred?   E întrebarea cu care am ieșit de la vizionarea filmului Elvis. M-a zdruncinat povestea acestei...

Cereți Fecioarei Maria în rugăciuni, tot ce i-ați cere mamei voastre și chiar mai mult de atât!

Astăzi,  începe postul Sfintei Mării. Cereți Măicuței Sfinte tot ce i-ați cere mamei voastre. O mamă va face tot ce poate ca să-și ajute copilul. Inclusiv va vorbi cu Dumnezeu pentru el. Iar noi toți suntem copiii acestei Mame!...

citeste mai mult

Pentru tine ce înseamnă MOȘTENIREA?

Am fost invitată la conferința The Woman să vorbesc despre moștenire. Mi-am învârtit discursul de câteva ori, am vorbit printre ultimii speakeri, așa că toți cei de dinaintea mea apucaseră să spună cam tot ce se putea spune...